Odpowiedzi

2009-12-06T11:58:45+01:00
Demokracja polega na wykonywaniu władzy najważniejszej kontroli przez lud lub pewną jego część.
Despotyczne polegają a rządzeniu przez jedną osobę,władce na całym ludem(mógł sam o wszystkim decydowć nie zważając na opinie ludu) pozdrawiam
2009-12-06T11:59:57+01:00
# Despotyzm. Bez zapisanych praw rządzisz po prostu siła swoje osobowości; efektywność takiego rządzenia szybko spada wraz ze wzrostem odległości od stolicy, powodując ogromną korupcję.


Demokracja. Nowoczesny system, w którym każdy może wziąć udział w rządzeniu oraz wolna konkurencja eliminują korupcję, umożliwiając pełen rozwój gospodarki i nauki. Jednak wolni obywatele silnie przeciwstawiają się prowadzeniu wojen.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:03:46+01:00
Despotyzm panował w Egipcie. Na jego czele panował Faraon mający nieograniczoną władzę.

Rządy despotyczne- polegają na tym że tylko i wyłącznie rządziła jedna osoba- czyli faraon, nad całym Egiptem.

Demokracja panowała w Atenach. Rządy sprawowały tam zgromadzenia ludowe.

Rządy demokratyczne- polegają na tym, że nad całym krajem rządził lud- zgromadzenia ludowe.


;))