Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:06:33+01:00
I wojna perska (ok. 490 p.n.e.):
- 490 p.n.e. - zniszczenie Eretrii
- 490 p.n.e. - bitwa pod Maratonem

II wojna perska (ok. 480 p.n.e):
- 480 p.n.e. – bitwy morskie pod Salaminą, Skiatos i Artemizjonem
- 480 p.n.e. – bitwy pod Termopilami i Psytaleą
- 479 p.n.e. – bitwa pod Platejami
- 479 p.n.e. – na przylądku Mykale (Grecy pod Leontychidasem pokonali 60 tys. Persów pod Tigranesem (poniósł śmierć)
- 476 p.n.e. – oblężenie Eion
- 468 p.n.e. – bitwa pod Eurymedonem
- 467 p.n.e. – bitwa morska pod Sidrą
- 455 p.n.e. – oblężenie wyspy Prosopitis
- 450 p.n.e. – oblężenie Kition (Larnaca)
- 449 p.n.e. – bitwa morska pod Famagustą

III wojna perska (ok. 330 p.n.e.):
- 335 p.n.e. Bitwa na przełęczy Szipka kampania bałkańska
- 335 p.n.e. Bitwa pod Pelion - kampania bałkańska
- 335 p.n.e. Zdobycie Teb przez Macedończyków- kampania bałkańska
- 334 p.n.e. Bitwa nad Granikiem
- 334 p.n.e. Oblężenie Miletu
- 334 p.n.e. Oblężenie Halikarnasu
- 334 p.n.e. Oblężenie Termessos
- 333 p.n.e. Bitwa pod Issos
- 332 p.n.e. Oblężenie Tyru
- 331 p.n.e. Bitwa pod Megalopolis (Zwycięstwo Greków i Macedończyków - 40000 ludzi pod wodzą Antypatra nad Peloponezyjczykami - 22000 ludzi - 6000 zabitych pod Agisem III (poniósł śmierć)
- 331 p.n.e. Bitwa pod Gaugamelą
- 330 p.n.e. Bitwa o Wrota Perskie
- 329 p.n.e. Bitwa nad Jaxartesem
- 327 p.n.e. Zdobycie Skały w Sogdianie

Sparta vs Persja (ok. 400 p.n.e.):
- 396 p.n.e. - bitwa pod Daskylejonem
- 395 p.n.e. - bitwa pod Sardes
- 395 p.n.e. - druga bitwa pod Daskylejonem (400 Persów pod wodzą Farnabazosa zwyciężyło oddział 700 Greków - 100 zabitych)
- 394 p.n.e. - Bitwa morska przy Knidos

Najczęściej mówi się o I i II wojnie.
3 3 3
2009-12-06T12:07:19+01:00
Bitwa pod Maratonem
Bitwa pod Termopilami
Bitwa pod Salaminą
Bitwa pod Platejami
2 2 2