Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:13:27+01:00
1. Obliczmy roznice szerokosci geograficznej miedzy miejscowosciami. Jezeli znajduja sie na tej zamej polkuli, to stopnie odejmujemy, a jesli na roznych polkulach, to dodajemy.

2.Otrzymana roznice stopni mnozymy razy 4 (poniewaz Ziemia w ciagu 4 min obraca sie o 1 stopien)

3. Wynik dzielimy przez 60 min

4. Otrzymana ilosc godz i min dodajemy lub odejmujemy od podanej godziny danej miejscowosci. Dodajemy gdy poruszamy sie z zach na wszh, odejmujemy gdy poruszamy sie ze wsch na zach

:)
1 5 1
2009-12-06T12:17:55+01:00
1.Obliczamy różnicę długości geograficznej między tymi miastami w jaki chcemy policzyć czas miejscowy(jeśli oba miejsca leżą po tej samej stronie południka odejmujemy,jeśli po przeciwnych dodajemy)
2.Ziemia obraca się o 1 stopnie w ciągu 4 min.Więc to co nam wyszło w pierwszym punkcie mnożymy przez cztery.
3.Wynik z pkt.2 zamieniamy na godziny.
4.Godzinę podaną w poleceniu dodajemy lub odejmujemy od godziny która wyszła w pkt.3(jeśli miejscowość której czas obliczmy leży bardziej na zachód -odejmujemy.jeśli na wschód -dodajemy.
1 5 1