Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T12:21:18+01:00
Budowa dyskietki
1. Okienko blokady zapisu
2. Talerzyk obracający dyskietką
3. Ruchoma osłonka nośnika
4. Obudowa, z prawej strony u dołu ścięcie uniemożliwiające włożenie dyskietki odwrotnie
5. Włóknina zapobiegająca ocieraniu nośnika o obudowę i czyszcząca nośnik
6. Nośnik
7. Rozmieszczenie ścieżek i sektorów na nośniku.
8. Z lewej strony u góry otwór rozpoznawania typu dyskietki, jest HD (1,44 MB), brak dyskietka DD (720 kB).

Podkreślam: Pojemność 3,5 cala to 1,44 MB :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T13:02:33+01:00
Pojemnosc dyskietki:
3½ cala DD 720 KB
3½ cala HD 1.44 MB = 1440 KB
3½ cala ED 2.88 MB = 2880 KB


Budowa wewnętrzna dyskietki 3,5`

- krążek z folii.Grubość krążka z folii jest mniejsza niż 0,1mm, a grubość warstwy magnetycznej wynosi 0,0025mm.
-metalowy krążek ułatwiający obracanie dyskietką oraz umożliwiający ustawienie dyskietki w sposób umożliwiający jej odczytywanie (kalibracja początku każdej ścieżki.
- sztywna osłona z tworzywa sztucznego.
- metalowa blaszka wraz ze sprężyną stanowiąca ochronę okienka dostępu głowicy do powierzchni magnetycznej. Podczas wkładania dyskietki do napędu zostaje ona automatycznie przesuwana odsłaniając dostęp głowicy do warstwy magnetycznej.
- otwór zabezpieczający dyskietkę przez zapisem.
-wyściółka ze specjalnego materiału zabezpieczająca warstwę magnetyczną przed mechanicznym uszkodzeniem w czasie obrotu.

1.Bardzo ważną rolę pełnią dwa otwory znajdujące się na metalowym krążku nośnika magnetycznego. Pierwszy umieszczony idealnie na środku służy do centrycznego umieszczenia dyskietki w napędzie. W drugi natomiast "wchodzi" czujnik, który ustawia nośnik w taki sposób aby głowice napędu mogły idealnie ustawić się na początek ścieżki.

następnym istotnym elementem są otwory w górnej części plastikowej obudowy.

Otwór znajdujący się po prawej stronie (jeżeli trzymamy dyskietkę metalowym krążkiem do przodu) jest identyfikacją dyskietki co do jej pojemności.
Jeżeli otwór jest dyskietka ma pojemność (będzie formatowana) 1,44MB, jeżeli otworu nie ma oznacza, że ma pojemność 720KB.
Otwór, posiadający małą zasuwkę, służy do zabezpieczania dyskietki przed zapisem .
Jeżeli otwór jest zasłonięty (zasuwka opuszczona) dyskietka jest odbezpieczona i można na nią nagrywać . W przeciwnym położeniu zasuwki (okienko odsłonięte) dyskietka jest zabezpieczona przed zapisem
2009-12-06T14:12:53+01:00