Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:24:03+01:00
Odrażający trup kobiecy, trzymający w dłoni kosę, zaczyna przemawiać do Polikarpa, raz po raz wymawiając złowrogie groźby adresowane do wszystkich przedstawicieli rodu ludzkiego. Podczas rozmowy zburzona zostaje naiwna wiara Polikarpa w możliwość uniknięcia ostatecznego wyroku. Okazuje się bowiem, że prawa, jakimi rządzi Śmierć, są nieugięte. Ma ona moc nad wszystkimi ludźmi, bez względu na pozycję społeczną, majątek, a nawet uczynki.
Zachęcona pytaniami Mistrza Śmierć wymienia najpowszechniejsze grzechy, którym ulegają ludzie różnych stanów i zawodów, a złowroga wyliczanka zdaje się nie mieć końca:

Śmierć jawi się tu jako groźna, nieprzejednana władczyni, która swą misję powierzoną przez Boga wypełnia z gorliwością i zapałem.
1 5 1
2009-12-06T12:25:07+01:00
Śmierć była postacią płci żeńskiej.Przedstawiano ją jako osobnika nagiego,przepasanego jedynie płachtą materiału.Na głowie miała chustę.Nie była urodziwa ale szczupła,jej skóra błyszczała się. Twarz miała bladą, policzka koloru żółtego. Z oczu płynęła jej krew.Nie posiadała warg. Była ona bezlitosna.Postać śmierci przestawiano z kosą w ręku.
2009-12-06T12:26:15+01:00
- jest to kobieta
- ma żółte oczy, z których płynie krew
- jest blada, ma żółte policzki
- nie ma warg, krzywe usta
- wymachuje kosą, zgrzyta zębami, wypina żebra i kości, wywraca oczami