Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:37:23+01:00
W prostokącie kąty mają 90 stopni, więc jeden zewnętrzny ma:
360 stopni - 90 stopni =270 stopni

są 4 takie kąty, zatem:
4*270= 1080 stopni

W pięciokącie kąty wewnętrzne mają 108 stopni, więc jeden zewnętrzny ma:
360 stopni - 108 stopni =252 stopni

jest 5 takich katów, zatem:
5*252= 1260 stopni
24 1 24
2009-12-06T12:39:08+01:00
Suma kątów wewnętrznych w czworokącie to 360.
Przy każdym wierzchołku wielokąta kąt wewnętrzny + kąt zewnątrzny daje w sumie kąŧ pełny, czyli 360.

Zatem suma kątów zewnętrznych w 4 * 360 - suma kątów wewnętrznych, czyli 4 * 360 - 360 = 3 * 360 = 1080

Dla pięciokąta: suma kątów wewnętrznych wynosi 540...

Suma zewnętrznych wynosi 5 * 360 - 540 = 1800 - 540 = 1260



Ogólnie: dla n-kąta
Suma kątów wewnętrznych = 180 * (n-2)
Suma kątów zewnętrznych = n * 360 - suma wewnętrznych = 360 * n - 180*(n-2) = 360 * n - 180 * n + 360 = 180 * n + 360
3 3 3