1.Oblicz Prace, jaką wykonały syły elektryczne, przemieszczajac ładunek 3 C miedzy końcami przewodnika, jeżeli napiecie miedzy tymi koncami wynosi 12 V .

2.Napiecie miedzy końcami przewodnika wynosi 4,5 V. Jaki ładunek przeniosły między tymi końcami siły elektryczne, jeżeli wykonały one prace 90 J .

Baardzoo prosze o pomoc bo inaczej Kibel :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:46:40+01:00
ZAD.1
Q=3C
U=12V
t=?- przyjmuje 1 sek.
I=q/t=3/1=3A
P=U*I=12*3=36W
E=P*t=36W*1s=36Ws= 36J

Zad.2

U=4,5
E=90J
t=?-przyjmuje 1 s
E=P*t
P=E/t=90/1=90W

P=U*I
I=P/U
I=90/4,5=20A
Poniewaz natezenie I to przeplywa ladunku w czasie czyli:
I=q/t
wiec q=I*t
q=20*1s=20C
Ładunek 20 C
Prosze;)
4 5 4
2009-12-06T12:47:32+01:00
1. u=w:q
w=u∧q
w=12v∧3c=36J

2.
U=4,5V
W=90J
q=90J:4,5V=900J:45V=20C