Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:50:09+01:00
MINOJSKA
* pałace centrami życia
* rozległe, otwarte miasta
* nie byli spokrewnieni z Grekami
* pałace pozbawione były całkowicie elementów obronnych
* nazwa "Minojczycy" pochodzi od imnienia króla Minosa (Kreta)

MYKEŃSKA
* miasta były silnie ufortyfikowanymi twierdzami
* miasta zakładane na szczytach wzgórz i gór
* rozwijało się rolnictwo, rzemiosło
* władza i ziemia należała do króla z tytułem wanaks
* teren: Półwysep Peloponeski
19 3 19
2009-12-06T12:52:29+01:00
Minojczycy:
-II tys. l. p.n.e , Kreta
-król Minos
-nie spokrewnieni z Grekami
-potęga pałacu w Knossos
-duży wpływ na kulturę grecką

Mykeńczcy:
-II tys. l. p.n.e , Półwysep Peloponeski
- Mykeny - ośrodek cywilizacji
- król Agamemnon
-ozdoby ze złota
-ruiny wspaniałych warowni
13 2 13