Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T12:51:53+01:00
A więc 400g soli ma stanowić 5% całego roztworu...

Zatem całego roztworu powinno być:

400g / 5% = 400g / (5/100) = 400g * 100 / 5 = 40000 / 5 = 8000 g

W tych 8000g roztworu jest już 400g soli, zatem wody musi być 8000g - 400g = 7600 g
1 5 1
2009-12-06T12:55:29+01:00
Dane: Szukane:
m(rozp)=?
m(s)=400g
c(p)=5%

400 g s - 5%
x g s - 100%

teraz z proporcji /na krzyż/:
x= (400g*100%):5%= 8000g=8kg

Odp. Należy użyć 8kg wody.

P.S. W nawiasie to indeks dolny ;P