Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T13:02:50+01:00
Na dwór królewski przybywali włoscy artyści
Zaczęto zwracać uwagę na maniery, również na zachowanie przy stole.
Dwór królewski stał się wzorem architektury przy budowie rezydencji magnackich, np. w Baranowie Sandomierskim, Krasiczynie, Brzegu. W miastach wznoszono w tym stylu kamienice, np.Gdańsku, Kazimierzu Dolnym, Jarosławiu, oraz wspaniałe ratusze, np. w Poznaniu, Sandomierzu czy Krakowie.
2009-12-06T13:04:11+01:00
-rozwój handlu
-bogacenie sie szlachty
-nowe zwyczje potrawy po ślubie zygmunta z bonom
-kontakty z centralnym osrodkiem odrodzenia
-na dwory królewskie przybywali artysci z włoch
-podróże dyplomatyczne
przenikanie ideologii z Włoch