Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T13:19:12+01:00
490 r p Chr --> Bitwa pod Maratonem
Grecy --> Militiades
Persja --> Dariusz

480 r p Chr --> Bitwa pod Termopilami
Grecy --> Leonidas
Persja --> Kserkses

480 r p Chr --> Bitwa pod Salaminą
Grecy --> Leonidas
Persja --> Kserkses

479 r p Chr --> Bitwa pod Platejami
Grecy --> Pauzaniasz
Persja --> Kserkses
2 4 2
2009-12-06T13:25:28+01:00
W 490 roku p.n.e. do wybrzeży Attyki przybliżyły się okręty Perskie, niedaleko Maratonu
Grecki wódz Miliades
Perski wódz Dariusz 1

W 480 roku p.n.e.
Wódz grecki Leonidas
Wódz Perski Kserkses

479 r p.n.e.
Grecki Wódz Pauzaniasz
Perski Wódz Kserkses



2009-12-06T13:25:44+01:00
Bitwa pod Termopilami-480r.p.n.e Grecji Dariusz Persi Kserkses
Pod Maratonem-490r.p.n.e Miliades (Grecki)
Pod Salaminą-480r.p.n.e Termistokles (Ateński wódz)
Pod Platejami-479r.p.n.e Persowie pod wodzą Mardoniusza