Krótko:

1. Przedstaw przygotowania do rozpoczęcia igrzysk.
Jak długo trwał trening?
Czy wszyscy zawodnicy dopuszczani byli do zawodów?

2. Wytłumacz, skąd pochodzi tradycja zapalania znicz na olimpiadach nowożytnych?

6. Wypisz nagrody i kary jakie czekały na sportowców po zawodach.

7. przedstaw obowiązki i prawa, jakie mieli zawodnicy przed igrzyskami, w czasie ich trwania i po zakończeniu.

-------------------------------------------------------------------------
dam naj. za najlepszą odpowiedź! 50pkt to chyba duzo, nie?

2

Odpowiedzi

2009-12-06T14:17:06+01:00
1. Przed igrzyskami składano przysięgę przed Zeusem, że nie dopuści się jakiegokolwiek oszustwa. Do igrzysk przygotowywano się 46 miesięcy.

2.tradycja wzięła się z igrzysk w 1928 r. w Amsterdamie.

6. Zawodnik, który wygrał otrzymywał wieniec z gałązek. Nagradzany był tylko zwycięzca. Stawał się sławny i na jego cześć stawiano pomniki. Karą za oszustwo było własnoręczne postawienie pomnika Zeusa i wypisanie na nim swojego występku i imienia.

7. Wolno było uczestniczyć tylko nago.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:06:06+01:00
1. Zawodnicy przybywali do Olimpii na wiele dni przed igrzyskami, by przygotować się do startu. W dniu otwarcia zawodów stadion wypełniały tłumy przybyszów z całej Grecji.

2. Zwyczaj ten pochodzi od igrzysk w Amsterdamie z 1928 r.

6.Zwycięzcy otrzymywali wieńce z gałązek drzewa oliwnego rosnącego w świętym gaju Zeusa.

7. Uczestnicy zobowiązywali się, że będą walczyć uczciwie.
Zwycięzcom wystawiano pomniki, a poeci pisali na ich cześć wiersze.

Psdr. ;)
1 5 1