Odpowiedzi

2009-12-06T14:13:53+01:00
1.forma sprawowania rządów, a zarazem uzasadniająca ją teoria, która polega na całkowitym podporządkowaniu, jednostki i wszelkich przejawów życia społecznego władzy państwowej, wskutek czego człowiek staje się jedynie funkcją państwa lub społeczeństwa.
2. niestety nie wiem .
3.-1 września 1939 hitlerowskie niemcy atak na Polskę rozpczeły II wojnę światową,1939 Wybuchła II wojna światowa
-17.09.1939 - jednostki piechoty Armii Czerwonej wkraczają do Polski
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T14:16:24+01:00
1 . Totalitaryzm to ustrój państwowy wraz z towarzyszącą mu ideologią, charakterystyczny dla XX wieku. Występował w państwach, w których konflikty społeczne związane z panującą sytuacją, niechęć do demokracji i/lub kapitalizmu doprowadziły do sukcesu haseł zapowiadających kres niesprawiedliwości.

2 . http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=3555

3 . 1.09.1939 r. - wybuch II wojny, rozpoczyna się ewakuacja instytucji państwowych, miasto opuszczają : pracownicy sądu, poczty, technikum leśnego, burmistrz Rumiński . Część mieszkańców wpada w panikę i zaczyna się ewakuować w kierunku Gniezna i Wrześni .

4 . 17.09.1939 - jednostki piechoty Armii Czerwonej wkraczają do Polski .17 września 1939 r. wojska radzieckie wkroczyły na tereny wschodnie Rzeczypospolitej. Rozpoczęła się pierwsza okupacja sowiecka tych terenów, która trwała do wybuchu wojny niemiecko-sowieckiej 21 czerwca 1941 .
2009-12-06T14:19:38+01:00
1. Totalitaryzm - system organizacji państwa polegający na ingerencji władz we wszystkie dziedziny życia politycznego, społecznego, kulturalnego oraz na sprawowaniu nad nimi całkowitej kontroli.
2. Tego nie jestem pewna...
3. 1 września 1939 roku wybuchła II Wojna Światowa
17 września 1939 roku - ZSRR (Związek Socjalistyczny Republik Radzieckich) napadł na Polskę. ZSRR był wtedy w stanie wojny z Polską.
1 5 1