A)Oblicz pole kwadratu,którego obwód wynosi 6dm.

b)Oblicz obwód kwadratu,którego pole jest równe 25cm kwadratowych.

c)prostokąt ułożono z pięciu jednakowych kwadratów.Pole prostokąta jest równe 405cm kwadratowych.Jaką długość ma bok kwadratu?

Pilne!!

3

Odpowiedzi

2009-12-06T14:19:54+01:00
A)Oblicz pole kwadratu,którego obwód wynosi 6dm.
Ob = 4*a
6 dm = 4*a |:4
a= 6/4
a= 3/2 dm
P=a²
P=( 3/2)²
P=9/4 dm ²

b)Oblicz obwód kwadratu,którego pole jest równe 25cm kwadratowych.
P=a²
25= a²
a=5
Ob=4*a
Ob=4*5 = 20 cm

c)prostokąt ułożono z pięciu jednakowych kwadratów.Pole prostokąta jest równe 405cm kwadratowych.Jaką długość ma bok kwadratu?
P=5*a²
405=5*a²
a²= 81
a=9



1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T14:22:03+01:00
A) 6dm : 4= 1,5
P=a²
P=1,5²
P=2,25dm²

b)P=a²
25cm²=a² |*√
√25cm² = √a²
a=5cm

Obw = 4*5cm = 20cm

c)405cm : 5 (kwadratów) = 81cm
P=a²
81cm²=a² |*√
√81cm²=√a²
a=9cm (bok kwadratu)
1 4 1
2009-12-06T14:23:49+01:00
A)
Ob=6dm
a= 6dm:4=1.5
P=(1,5dm)²
P=2,25dm²
b)
P=25cm²
a=√25cm²
a= 5cm
Ob= 4*5cm
ob=20cm
c)P prostokąta=405cm²
P kwadratu= 405cm²: 5= 81
a=√81=9
1 3 1