Zad 25
Pocisk o masie m=10g wylatuje z lufy karabinu z szybkością 600m/s .Oblicz szybkość odskoku karabinu podczas wystrzału , zakładając, że masa karabinu M=4kg

zad26
Działanie silnika rakietowego opisuje zasada zachowania pędu . Gazy spalinowe wylatujące z dysz silnika mają szybkość ponad 1200 m/s . Masa gazów w porównaniu z maśą rakiety jest bardzo mała. Wyjaśnij dlaczego rakita uzyskuje tak duże szybkości.

prosze o pomoc . Jak już pisałam jestem cienka z fizyki .. ;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • sol
  • Rozwiązujący
2009-12-06T14:45:29+01:00
Zad.25
v1 - szybkość odskoku karabinu podczas wystrzału
v2 - szybkość pocisku
p1 = p2
M * v1 = m * v2
4v1 = 0,01 * 600
4v1 = 6
v1 = 1,5
odp: Szybkość odskoku karabinu podczas wystrzału wynosi 1,5m/s.

2009-12-06T14:48:13+01:00
P₁=p₂

p₁=m₁v₁
m₁=10kg=0,01g
v₁=600m/s

p₂=m₂v₂
m₂=4kg
v₂=?

v₂=m₁v₁/m₂
v₂=1,5m/s
odp. szybkość odskoku karabinu wynosi 1.5m/s