Odpowiedzi

2009-12-06T15:04:03+01:00
Najmniejsza i najbardziej radykalna spośród islamskich grup separatystycznych, powstała odzielając się od Narodowego Frontu Wyzwolenia Moro w 1991 pod przewodnictwem of Abdurajika Abubakara Janjalaniego. Po jego śmierci w 1998 jego brat Khadafi Janjalani został liderem grupy. Liczy ok. 200 stałych członków. Wspierana przez islamskich ekstremistów ze Środkowego Wschodu i Południowej Azji.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T16:01:13+01:00
1 ETA
Hiszpania, Francja
1958
Separatystyczna organizacja walcząca o niepodległość kraju Basków.

2 Grupa Islamska IG, Al-Gama'a al-Islamiyya
Egipt, Sudan, Wielka Brytania,
1977
Największa organizacja terrorystyczna w Egipcie. Dąży do obalenia rządu i ustanowienia państwa islamskiego w Egipcie. W 1997 w zamachu w Luxor zabiła 58 zagranicznych turystów. W latach 90. XX w. dokonała kilkuset zamachów, zginęło ponad 1000 osób. Wspierana prawdopodobnie przez Iran, Afganistan i Osamę ben Ladena.

3 Rewolucyjna Organizacja 17 Listopada
Epanastatiki Organosi 17 Noemvri Grecja
1974
Radykalna lewicowa grupa występująca przeciwko greckiej elicie politycznej, USA, Turcji, NATO, UE; opowiadająca się za usunięciem tureckich jednostek zbrojnych z terytorium Cypru.

4 Prawdziwa IRA
Real Irish Republican Army, RIRA Północna Irlandia, Wielka Brytania
1987
Wyłoniła się z Irlandzkiej Armii Republikańskiej, przeciwnicy procesu pokojowego. Przywódca Michael McKevitt. Odpowiada za atak bombowy w Omagh w 1998 (29 osób zginęło, 220 rannych).

5 Ludowy Front Wyzwolenia Palestyny - Dowództwo Generalne PFLP-GC K
watery główne w Damaszku, bazy w Libanie, ataki na Bliskim Wschodzie i w Europie.
1968
Wyłonił się z PFLP, przeciwnik rozmów pokojowych z Izraelem, występuje przeciwko OWP. Wspierany przez Syrię i Iran.


2 4 2