Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T15:29:22+01:00
Śmingus Dyngus - odchodzi się go w poniedziałek od razu po wielkanocy. Polega na olewaniu się wodą. Wywodzi się go od wiosennego zwyczaju składania wzajemnych wizyt u znajomych i rodziny połączonych ze zwyczajowym poczęstunkiem.

Śmingus Dyngus - leaving it on the Monday immediately after Easter. Consists in defining the water. It comes from the spring tradition of reciprocal visits with friends and family, combined with the usual refreshments.

Majówka - nabożeństwo odprawiane w maju w Kościele katolickim ku czci Matki Bożej, podczas którego odmawia się lub odśpiewuje Litanię Loretańską oraz modlitwę Pod Twoją obronę.

Majówka - nabożeństwo odprawiane w maju w Kościele katolickim ku czci Matki Bożej, podczas którego odmawia się lub odśpiewuje Litanię Loretańską oraz modlitwę Pod Twoją obronę.

Sylwester - noc z 31 grudnia (imieniny Sylwestra) na 1 stycznia, kiedy to świętuje się koniec starego roku i początek nowego. Stanowi okres hucznych zabaw, toastów, sztucznych ogni, petard. Organizowane są też bale sylwestrowe.

New Year's Eve - the night of 31 December to 1 January, when it celebrates the end of the old year and start a new one. Constitutes a period of splendid games, toasts, fireworks, bangers. Are organized in a New Year's Eve.
5 3 5
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T15:38:51+01:00
Śmigus Dyngus:
Easter dyngus (also known as mastic Monday, sauce or coated, "gwarowo"śmingus-dyngus or oblaniec) - custom, originally Slavonic, and secondarily associated with Easter Monday. Easter consisted of a symbolic beating willows or palm witkami legs and a mutual water, which symbolize spring cleaning of dirt and disease, and, later, and sin. Śmigus put on a custom "dyngusowania" (dyngowanie "), providing the possibility to buy Easter egg.

Tłumaczenie na PL:
Śmigus-dyngus (znany też, jako lany poniedziałek, polewany lub oblewany, gwarowo śmingus-dyngus lub oblaniec) – zwyczaj, pierwotnie słowiański, a wtórnie związany z Poniedziałkiem Wielkanocnym.
Śmigus polegał na symbolicznym biciu witkami wierzby lub palmami po nogach i wzajemnym oblewaniu się wodą, co symbolizowało wiosenne oczyszczenie z brudu i chorób, a w późniejszym czasie także i z grzechu. Na śmigus nałożył się zwyczaj dyngusowania ("dyngowanie"), dający możliwość wykupienia się pisankami od podwójnego lania. Nie wiadomo, kiedy te dwa obyczaje się połączyły.

MAJÓWKA:
Weekends - also known as the long weekend is due to two holiday celebrations: celebration on 1 May and 3 May. Using a longer period of non-working Poles are leaving en masse to the picnic most of the sea, the mountains and masuria.

TŁUMACZENIE PL:
Weekend Majowy - zwany także długim weekendem zawdzięczamy dwóm świętom wolnym od pracy: świętu 1 maja i 3 maja.
Korzystając z dłuższego okresu wolnego od pracy Polacy wyjeżdżają masowo na majówki najczęściej nad morze, w góry i na mazury.


2 3 2