Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T15:34:53+01:00
Oznaczmy górną podstawę jako x a dolną jako 2x
możemy zauważyć że odcinek od dolnego wierzchołka do kąta prostego z wysokością z wierzchołka przy górnej podstawie ma długość x/2
korzystając z zależności w trójkącie 90 60 30 odcinek ten równa się a natomiast ramie = 2a układając układ równań

x/2 = a
2a = 10 cm
x = 10 cm więc cały obwód 3 * 10 cm + 20 cm = 50 cm
38 2 38
2009-12-06T15:58:56+01:00