Odpowiedzi

2009-12-06T15:29:42+01:00
Organizmy transgeniczne, inaczej GMO, czyli Organizmy Modyfikowane Genetycznie, w tłumaczeniu na j. angielski Genetically Modified Organism, organizmy te zawierają we własnym genomie obce geny, które pochodzą z innego organizmu.
Np.świnka TG 1154
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T15:30:03+01:00
Organizmy Transgeniczne są to organizmy które zawierają w swoim genomie (czyli informacji genetycznej organizmu) obce geny, pochodzące z obcego organizmu. Dziedziną nauki zajmującą się modyfikacjami organizmów jest inżynieria genetyczna - umożliwia wyizolowanie i namnożenie dowolnego genu z dowolnego organizmu i za pomocą różnych metod wprowadzenia go do genomu modyfikowanego organizmu.
Są to:
1. Modyfikacje mające na celu wytwarzanie w organizmie zwierząt genetycznie zmienionych białek wykorzystywanych jako leki - czyli wykorzystywanie ich jako bioreaktorów.
2.Uzyskanie szybszego wzrostu zwierząt hodowlanych.
3.Krowy dające więcej mleka, oraz mleko specjalnie przystosowane do produkcji serów
4. Odporność na choroby.
5.Modyfikowane świnie jako dawcy narządów.
Przykłady:
myszy, szczury,owce, rybki, krowy , koty itp
1 5 1
2009-12-06T15:29:37+01:00
Czyli Organizmy Modyfikowane Genetycznie, zawierają we własnym genomie obce geny. Np.

Uzyskanie szybszego wzrostu zwierząt hodowlanych.

Krowy dające więcej mleka, oraz mleko specjalnie przystosowane do produkcji serów.
Krowom wprowadzono dodatkowe kopie genów kodujących proteiny: beta- i kappa- kazeinę. Kazeina jest składnikiem twarogów i białych serów. Modyfikacje powoduje to, iż z mleka łatwiej jest uzyskać ser - można go uzyskać więcej z tej samej objętości mleka oraz szybciej.
1 3 1