Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T15:45:50+01:00
Tętnice 2 4 5 8 9
Żyły 1 3 6 7 10

a płuca tutaj pobierany jest przez krew (w naczyniach włosowatych) tlen i przekazywany do reszty ciała i oddawany CO2; dochodzi do wymiany gazowej
b prawy przedsionek - jest to gruba elastyczna torba, spełniająca funkcję swego rodzaju ,,poczekalni" krwi, która powraca z całego organizmu ( z CO2)(oprócz płuc) do prawego przedsionka napełnia je niczym woda rozdymująca balon.
c lewa komora - wypycha krew do tętnic, lewa komora jest trzykrotnie grubsza od prawej ponieważ tłoczy krew z O2 do dużego krwiobiegu
d prawa komora - wypycha krew do tętnic, prawa komora wypycha krew, z CO2 do płuc.
e lewy przedsionek - jest to gruba elastyczna torba, spełniająca funkcję swego rodzaju ,,poczekalni" krwi, która powracając z płuc, z O2 do lewego napełnia je niczym woda rozdymująca balon.

Te, w kształcie dwuwklęsłego krążka, to erytrocyty - czerwone płytki krwi, pod nimi są białe płytki krwi, leukocyty, a te obok to płytki krwi. Cechy rózniące - krwinki czerwone są mniejsze i mniej liczne od białych, erytocyty mają barwę czerwoną, leukocyty są bezbarwne. Rolą leukocytów jest zwalczanie drobnoustrojów, a erytrocytów dostarczanie tlenu z płuc do tkanek.

A - 70/min
B - 110 mm Hg
C - 70 mm Hg
D - 5/8 tys./mm
E - 42-47%
F - 4/8 mm/h

A.Pomiar cisnienia tętniczego krwi
B.a) Zespół liry
Zespół liry jest metalową częścią stetoskopu, do której przyłączony jest przewód akustyczny (dren) b) gumowa opaska (tzw. mankiet) c)manometr
C. Młodego człowieka - 120/80 mm Hg
D. Ludzie dojrzali, po 40. roku życia, są bardziej narażeni na choroby serca, układu krążenia, dlatego powinni badac cisnienie krwi regularnie.

Ile tego było ;)
2009-12-06T16:10:42+01:00
Zadanie 10:
tętnice - 2, 4, 5, 8, 9
żyły - 1, 3, 6, 7, 10
Zadanie 21:
a) płuca - w nich dochodzi do wymiany gazowej
b) lewy przedsionek - przekazuje krew komorze lewej
c) lewa komora - przekazuje krem aorcie
d) prawa komora - przekazuje krew aorcie
e) prawy przedsionek - przekazuje krew prawej komorze
Zadanie 28:
krwinki czerwone nie mają zdolności poruszania się, a białe mają tą zdolność;
krwinki czerwone nie mają jądra komórkowego, a białe je mają;
rola leukocytów:
- zwalczają drobnoustroje;
- wytwarzają przeciwciała;

Zadanie:
-czynność pokazana na rysunku to mierzenie ciśnienia krwi;
-osoby po 40 roku życia powinny poddawać się takim badanią często, gdyż to one najbardziej są narażone na choroby układu krążenia;