Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T15:50:39+01:00
Dzień polarny - dzień na biegunie północnym i południowym trwający 6 miesięcy
Noc polarna - noc na biegunie północnym i południowym trwający 6 miesięcy
Zaćmienie księżyca - następuje ono gdy 3 planet: Ziemia słońce i Księżyc znajdą się na tej samej linii, a księżyc jest w środku
39 3 39
2009-12-06T15:55:00+01:00
Dzień polarny - te zjawisko występuję w strefach polarnych, polega one na niechowaniu się tarczy słonecznej poniżej linii widnokręgu w trakcie jej widomej wędrówki Słońca po sklepieniu niebieskim przez co najmniej 24 godziny.
noc polarna- gdy Słońce jest pod horyzontem ponad 24 h Kilka warunków przyczynia się do tego, iż noc polarna nie jest tak ciemna jak mogłoby się wydawać. Jak długo Słońce nie jest zbyt nisko pod horyzontem, jego promienie nadal trafiają do wyższych warstw atmosfery, gdzie są rozpraszane i odbijane w kierunku powierzchni ziemi.
zaćmienie księżyca zachodzi, gdy Ziemia znajduje się między Słońcem a Księżycem będącym w pełni i Księżyc wejdzie w stożek cienia Ziemi.
23 4 23