A) podstawa równoległobku ma długość 7cm a wysokość opuszcona na tę podstawę ma długość 8cm. Oblicz pole tego równoległoboku.

b) pole równoległoboku wynosi 29,25cm² a jeden z boków ma długość 6,5cm. oblicz długość wysokości opuszczonej na ten bok.

c)Jedna z przekątnych rombu ma długość 19cm a druga przekątna jest o 5cm krótsza. Oblicz pole tego rombu.

d) wysokość rombu o przekątnych 12cm i 16cm ma długość 9,6cm. Jaką długość ma bok tego rombu?



e) o jakich wymiarach będzie równoległobok jeżeli jego pole wynosi 36cm²?

f) jakie wymiary będzie miał romb o polu 20cm²?

:)


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T15:56:39+01:00
A) podstawa równoległobku ma długość 7cm a wysokość opuszcona na tę podstawę ma długość 8cm. Oblicz pole tego równoległoboku.
p=7*8=56

b) pole równoległoboku wynosi 29,25cm² a jeden z boków ma długość 6,5cm. oblicz długość wysokości opuszczonej na ten bok.
h=29,25:6,5=4.5
c)Jedna z przekątnych rombu ma długość 19cm a druga przekątna jest o 5cm krótsza. Oblicz pole tego rombu.
p=19*14/2=133
d) wysokość rombu o przekątnych 12cm i 16cm ma długość 9,6cm. Jaką długość ma bok tego rombu?
12cm
e) o jakich wymiarach będzie równoległobok jeżeli jego pole wynosi 36cm²?
4 na 9 cm
f) jakie wymiary będzie miał romb o polu 20cm²?
4 na 5 cm
2009-12-06T16:16:46+01:00
A)7*8=56cm
b)29,25:6,5=4,5
c)19-5=14
19*14=166:2=83cm
d)12cm
e)4cm i 9cm
f) 4cm i 5cm
:)