Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:21:25+01:00
Dane:
m = 0,3kg
r = 2m
F = 15N = 15kgm/s²

Szukane:
v=?
t=?

F=m*a
po przekształceniu
a = F/m
a = 15kgm/s² /0,3kg = 50m/s²

a = v²/r
po przekształceniu
v²=a*r
v²=50m/s² * 2m = 100m²/s²
v = √100m²/s² = 10m/s
Prędkosć wynosi 10 metrów na sekundę.

T = 2*pi*r /v
T = 2*3,14*2m / 10m/s = 12,56m /10m/s = 1,256s~1,26s
Okres wynosi 1,256 sekund, w przybliżeniu 1,26 sekund.
2009-12-06T17:26:15+01:00
M=0,3 v=?
r=2m T=?
Fd=15N

Fd=m *vkwadrat/r
vkwadrat=Fd*r/m
vkwadrat=15*2/0,3
vkwadrat=100
v=10

v=2pir*f
f=v/2pir
f=w przybliżeniu 0,8

T=1/f
T=1i 1/4

nie jestem pewna czy to jest dobrze.