Odpowiedzi

2009-12-06T16:59:32+01:00
Najwyzszy szczyt: Rysy 2499mnpm
Co 100m temp. spada o 0.6 stopnia
800mnpm = 4stopnie

2499-800= 1699
1699:100= 16,9
16,9*0.6= okolo 10.2
4stopnie-10,2stopnia= -6.2stopnia
2009-12-06T17:01:39+01:00
2499 m n.p.m - 800 m. n.p.m = 1699 m
co 100m -> 0,6°C

1699m : 100m = 16,99

16,99 × 0,6°C = 10,194 ≈ 10°C

4°C - 10°C = -6°C

Odp: Na najwyższym szczycie w Polsce będzie -6°C.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:34:54+01:00
Najwyższy szczyt to Rysy - 2499 m n.p.m

2499 m n.p.m - 800 m. n.p.m = 1699 m

co 100m temperatura spada o 0,6 stopnia C

1699m : 100 m = 16,99

16,99 * 0,6°C = ok. 10 st. C

4°C - 10°C = -6°C - wynik