`Jeżeli nie wiesz to nie pisz . !!
będę zgłaszała jako błędne ani nie kopiuj !

Zad 1 ...

Przedstaw w postaci wyrażenia algebraicznego , a następnie oblicz , ile pieniędzy zaoszczędzi palacz w ciągu 1 miesiąca i w ciągu 1 roku , rzucając palenie. Przyjmujemy , że palacz średnio wypala dziennie 1 paczkę papierosów która kosztuje x zł . Sprawdź , czy za zaoszczędzone pieniądze będzie mógł kupić rower górski , który kosztuje 890 zł.Obliczenia wykonaj dla x=4,5


Zad 2 ...

Pan Marek Dojeżdża samochodem do pracy 30 km w jedną stronę . Samochód przeciętnie spala "a" litrów benzyny na 100 km . Średnia cena benzyny wynosi około "b" zł za litr.Ile pieniędzy wydaje na benzynę pan Marek miesięcznie na dojazd do pracy ? Obliczenia wykonaj dla a-6,5 i b=4,20 (cenę uaktualnij) .

Zad 3 ...

Pani Maria kupiła w supermarkecie po promocyjnych cenach :
*mikser za x zł(cena bez promocji(x +40)zł)
*czajnik bezprzewodowy za (x - 20)zł(Cena bez promocji y zł)
*żelazko za y zł (cena bez promocji(y +40)zł).
*pralko-suszarkę za 10y zł(cena bez promocji(10x+700)zł)
Ile pieniędzy pani Maria zaoszczędziła , kupując towary po promocyjnych cenach ? Obliczenia wykonaj dla x =119 , y = 129 .


Prosze dawać z obliczeniami ; *

To pilne Prosze ...
Z góry dziękuję ;***

3

Odpowiedzi

2009-12-06T19:16:24+01:00
1. K- koszt
X- paczka papierosów (4.5 zł)
- wciągu misiąca:
K= 30 × X
K= 30 × 4.5 zł
K= 135 zł
- wciągu roku:
K= 365 × X
K= 365 × 4.5 zl
K= 1642,5 zł
1642,5zł > 890 zł
ODP. Bedzie mógł sobie kupić rower górski
2009-12-06T20:37:43+01:00
2. 30*2* 30= 1800km

1800/100=18
spala w ciagu miesiaca 18a l benzyny
czyli dla a=6,5
18*6,5= 117l

117*4,5=491,4 zl

wydaje ok 491,4zl
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T20:59:02+01:00
3)
x= 119
y= 129

Po promocji x+ (x-20) + y + 10y = 119 + 99+ 129+ 1290= 1647
Przed promocją (x+40) + y+ (y+40) + 10x + 700 = 159 + 129+ 169+ 1890 = 2347

2347 - 1647 = 1300
Odp.: Zaoszczędziła 1300 zł.