Witam. Prosze o pomoc.

Zad1.Boki równoległoboku mają 10 cm i 12 cm,a krótsza wysokość ma 6 cm. Oblicz drugą wyskość.

Zad2. W trapezie prostokatnym podstawy mają 12 cm i 6 cm, a dłuższe ramię ma długość 8 cm. Oblicz pole tego trapezu.

Z góry dziękuje za rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:20:32+01:00
1. Pole rownolegloboku =a*h
P=12*6
P=72cm²
My mamy obliczyć druga wysokość która spada na bok o dlugosci 10cm:
P=10*h
72=10*h
h=72/10
h=7,2cm

Druga wysokość tego równoległoboku ma 7,2cm.

zad. 2

P=(a+b) * h
p=(6+12) * 8 = 18*8=144
p=144 cm2
2009-12-06T16:30:35+01:00
1.
P=a*h
P=12cm*6cm
P=72cm²

10cm*h=72cm₂ | /1OCM
h=7,2cm
Odp.: Długość drugiej wysokości wynosi 7,2cm.

2.
12cm-6cm=6cm
Z twierdzenia Pitagorasa:
h²=c²-a²
h²=8²-6²
h²=64-36
h²=28 | √
h=√28
h=2√7

P=((a+b)*h)/2
P=((12cm+6cm)*2√7)/2
P=(18cm*2√7)/2
P=36√7/2
P=18√7cm²

Odp.: Pole tego trapezu wynosi 18√7cm².