Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:32:13+01:00
A) liczba poprzedzająca liczbę x:
x=6n+7-1 ==> x=6n+6
b)dwukrotnie większa od x:
x= ( 6n+7)*2 ==> x=12n+14
c)większa o 3 od x:
x=6n+7+3 ==> x=6n+10
d)kwadrat x zmniejszony o 36n^2
x= (6n+7)^2 -36n^2 ==> x=36n^2 + 2*6n*7+7^2 -36n^2 ==> x=84n+49
1 5 1
2009-12-06T16:33:13+01:00
X=6n+7
a) 6n+7-1=6n+6; ewen. 6(n+1)
b) 2(6n+7)= 12n+14
c) 6n+7+3=6n+10
d)
^ -do kwadratu
wykorzystam wzór skróconego mnożenia, że (a+b)^=a^+2ab+b^
czyli:
(6n+7)^=36n^+2*6n*7+49=36n^+12n+63
i teraz:
(36n^+12n+63)-36n^=12n+63
xDD

UPRZEDZAM, ŻE TO PIERWSZE JEST NIESTETY ŹLE!
1 1 1