Odpowiedzi

2009-12-06T16:28:17+01:00
W celu ochrony metali stosuje sie powłoki metalicznei niemetaliczne,ochronę katodową i inhibilator korozji

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:30:10+01:00
-Stosowanie stopów odpornych na korozje
-pokrywanie metali cienką warstwą np,: cynku,chromu,lub niklu
-i malowanie farbami :-
2009-12-06T16:38:47+01:00
-- powłoki organiczne: farby, lakiery, tworzywa sztuczne, smoła i smary.
-pokrywa się stal powłoką galwaniczną (ocynk)
- fosforanowanie za pomocą kwasu fosforowego (tworzą się trudno rozpuszczalne fosforany metali)
- chromianowanie za pomocą mieszaniny kwasu chromowego i siarkowego w wyniku którego tworzą się powłoki chromianowe.
-niklowanie
-zastosowanie inhibitorów (opóźniaczy) korozji, sole cyny, arsenu, niklu i magnezu, zaś w środowisku kwaśnym: krochmal, klej lub białko.