Odpowiedzi

2009-12-06T16:30:40+01:00
Sejm Walny- Było to zgromadzenie decydujące o polityce całej Rzeczypospolitej

Sejmik ziemski- był to zjazd całej szlachty z terenu danej ziemi bądź województwa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:34:10+01:00
Zgromadzenie na sejmie walnym decydowało o polityce całej Rzeczypospolitej ,a sejmiki ziemskie uchwalały lokalne podatki .
Król mogł zwołać obydwa sejmy do zatwierdzenia swoich propozycji.