Oblicz
pod pierwiastkiem 66+16√2 + pod pierwiastkiem 66−16√2

bez zaokrąglania, podać rozwinięcia dziesiętne, jeśli jest nieskończone nieokresowe, to podać kilka miejsc po przecinku, a później wielokropek.

Dużo punktów
Tylko poważne rozwiązania bez prób nabijania sobie punktów. Dam najlepszą odp.

3

Odpowiedzi

2009-12-06T16:44:18+01:00
Pod pierwiastkiem ciagle /zamiast pierwiastka dam nawias/
(66+16/2) + (66-16/2)=
(74) + (58) = 8,6023...+ 7,6157...
Skoro nie chcesz zaokrąglania, to sam/a obliczysz ;D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:48:33+01:00
Pod pierwiastkiem 66+16√2 + pod pierwiastkiem 66-16√2=
pod pierwiastkiem 66+16*1,4142136... + pod pierwiastkiem 66-16*14142136...=
pod pierwiastkiem 66+22,627417... + pod pierwiastkiem 66- 22,627417...=
√88,627417...+√43,372583...=
9,4142136...+6,5857864...=
16
2009-12-06T17:18:52+01:00
Pierwiastek z(66+16/2)+(66-16/2)=
pierwiastek z 64+56
pierwiastek z 120=
10,9544512