Odpowiedzi

2009-12-06T16:40:46+01:00
CHARAKTER definicja: to zespół pozytywnych, trwałych, zdobytych dyspozycji psychicznych.
2009-12-06T16:41:46+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:59:41+01:00
Charakter (z gr.) - piętno, cecha, wizerunek lub właściwość. Zespół cech wyróżniających dany przedmiot, zjawisko, osobę od innych tego samego rodzaju, np. ze względu na wygląd, postać, działanie czy zachowanie. W psychologii charakter rozumiany jest jako:

Zespół cech psychicznych danej osoby, które ujawniają się w jej zachowaniu, sposobie bycia, usposobieniu. Pojęcie utożsamiane w tym znaczeniu z osobowością.
Zespół tych cech osobowości, które związane są z przekonaniami moralnymi. Pojęcie używane do pozytywnego i negatywnego wartościowania osobowości jednostki, np. szlachetny charakter, niezłomny, osoba o silnej woli, ale: bez charakteru, egoistyczna, o słabym charakterze. Ze względu na normatywne konotacje, pojęcie rzadziej używane we współczesnej psychologii niż osobowość.
Badaniem charakteru zajmuje się charakterologia, która m.in. tworzy i analizuje typologie charakteru.

1 5 1