1.Wylącz wspólny czynnik przed nawias
a) 7ab - 21a =
b)2a²b + 4ab =
c)ab²c - 2a²bc + abc² =
d) z³ + 2z² - 3z =
e) 2a²b + 4ab² - 6ab =
Chce sprawdzic na sprawdzian zeby dobrze miec
2.Oblicz wartośc liczbową wyrażenia.
x(6xy-y)-y(2x²-xy + x) -2 = dla x= -1 , y = 0,2

Dziękuję z góry ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-06T16:48:09+01:00
A) 7(ab - 3a)
b) 2(a²b + 2ab)
c) abc( 1 -2a + c)
d) z(z² +2z + 3)
e)2ab(a + 2b-3)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T16:54:43+01:00
A) 7ab-21a=7a(b-3)
b)2a²b + 4ab =2a(ab+2b)
c)ab²c - 2a²bc + abc² =abc(b-2a+c)
d)z³ + 2z² - 3z =z(z²+2z-3)
e) 2a²b + 4ab² - 6ab =2ab(a+2b-3)


x(6xy-y)-y(2x²-xy + x) -2 =-1(6*(-1)*0,2-0,2)-0,2(2*1+0,2-1)-2=
-1(-1,2-0,2)-0,2(2-0,8)-2=1,4-0,2*1,2-2=1,4-0,24-2=0,16-2=1,84