Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T17:01:16+01:00
Naczynia włosowate to drobne naczynia krwionośne o bardzo cieńkich ścianach. W nich odbywa się wymiana substancji między krwią i przylegajacymi komórkami różnych tkanek.
9 4 9
2009-12-06T17:03:16+01:00
Naczynia włosowate, mikroskopowej wielkości cienkościenne naczynia krwionośne lub chłonne (średnica ok. 7-15 µm), rozmieszczone w tkance, łączące tętnice z żyłami.
Przez ich ściany zachodzi wymiana substancji pokarmowych oraz gazów pomiędzy krwią a tkanką i usuwanie zbędnych produktów przemiany materii.
Zazwyczaj zbudowane są one z tylko jednej warstwy komórek - śródbłonka. Głównymi typami naczyń włosowatych u kręgowców są: kapilary typu mięśniowego, kapilary trzewne lub zatokowe.
5 3 5