Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T17:38:16+01:00
Jezeli 1mol zawiera58,5g
to 5mol zawiera x
x=5x58.5/1=292.5g

1dm^3 - 292,5g
0,1dm^3 - z
z=0.1x292.5/1=29.25g
Najlepsza Odpowiedź!
  • Ties
  • Początkujący
2009-12-06T18:11:32+01:00
MNaCl=23+35,5=58,5g

1mol-58,5g
5mol- x
x=292,5g

0,1dm^3 - y
1dm^3 - 292,5g
y=29,25g

Odp: Masa NaCl znajdująca się w 100cm^3 5molowego roztworu wynosi 29,25g.