Odpowiedzi

2009-12-06T17:21:07+01:00
6²+2²=X²
X=2√10

sinβ=6\2√10=3√10\10

cosα=2\2√10=√10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T17:28:19+01:00
SinB i cosa w tym trójkącie to jedno i to samo

obliczasz w następujący sposób
majac dane dwie przyprostokątne 2 i 6 obliczasz z twierdzenia Pitagorasa przeciwprostokątna

2^+6^=c^
wychodzi pierwiastek z 40 czyli 2 pierwiastki z 10

sinB = 6/c
6/2pier z 10

usuwamy niewymierność z mianownika i mamy zadanie skończone