Odpowiedzi

2009-12-06T17:40:00+01:00
(5/2:4/3)+ (15/4 x 21/5) - (25/4 :50/7)=


(5/2 x 3/4)+ (15/4x 21/5) - (25/4x7/50)=

15/8+63/4-14/4=

15/8+ 126/8 - 28/8=

113/8 = 14 1/8


te kreski to ułamki w pierwszym rzedzie zamieniłem na ułamki zwykłe a puzniej juz rozwiazywałem aha w drugim rzedzie skracałem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T17:45:24+01:00
1. 5/2: 4/3 + 15/4 * 21/5 -25/4:50/7= 5/2*3/4+15/4*21/5-25/4*7/50=15/8+63/4-7/8=141/8-7/8=41i3/4

2. (14/3+9/4-11/6):61/18=(56/12+27/12-22/12):61/18=(83/12-22/12):61/18= 61/12:61/18= 61/12*18/61=1i1/2

3. [17/6+3/4(9/4 :7/2*8-25)]*24/5=[17/6+3/4)9/4:3-1)24/5=[17/6+3/4(9/4*1/3-1)]*24/5=[17/6+3/4*1/4]*24/5=43/48*24/5=43/10=4,3