Odpowiedzi

2009-12-06T17:23:44+01:00
Latarnik
w pustyni i w puszczy xd
Quo vadis
Najlepsza Odpowiedź!
  • 0zzy
  • Rozwiązujący
2009-12-06T17:26:40+01:00
Nowele;
Humoreski z teki Worszyłły
Stary sługa
Hania
Selim Mirza
Szkice węglem
Janko Muzykant
Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
Niewola tatarska
Bartek Zwycięzca
Jamioł
Nowele amerykańskie:
Za chlebem
Orso
Latarnik
Sachem
Wspomnienie z Maripozy
Powieści
Na marne
Trylogia:
-Ogniem i mieczem (1884)
-Potop (1886)
-Pan Wołodyjowski (1888)
Bez dogmatu
Rodzina Połanieckich
Quo vadis
Krzyżacy
Na polu chwały
Wiry
W pustyni i w puszczy

To chyba wszystkie dzieła Henia;]
1 5 1
2009-12-06T17:28:42+01:00
Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury (1905)
debiutował jako dziennikarz(1869)
Podróż do Hiszpanii(1888)
włączył się w organizację roku Mickiewiczowskiego(1890)
ślub z Marią Romanowską(1893)
otrzymał nagrodę Nobla za całokształt twórczości(1905)


Sachem,Potop,Janko muzykant,Latarnik,Krzyżacy,Pan Wołodyjowski,W pustyni i w puszczy
1 5 1