WYKORZYSTYWANIE ZWIĄZKÓW MIAROWYCH W TRÓJKĄTACH PROSTOKĄTNYCH.

16. W trapezie krótsza podstawa ma długość 8cm, a kąty nachylenia ramion mają miary 30 i 60 stopni. Wysokość trapezu jest równa 6cm. Oblicz jego pole i obwód.

17. W deltoidzie kąty między równymi bokami wynoszą odpowiednio 90 i 120 stopni. Dłuższa przekątna jest równa 16 cm. Oblicz pole i obwód.

22. W drzwiach wejściowych zamontowano na wysokości 1,5 metra wizjer o kącie widzenia 90 stopni. Przed drzwiami, na skraju pola widzenia siedzi mysz. W jakiej jest odległości od drzwi ?


Z góry dzięki.Pozdrawiam.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T20:13:08+01:00
16.
a=8
h=6
z właściwości kątów 30 , 60 , 90 i wzoru h=a√3/2 liczymy dlugości boków b i c
b=4√3
c=12
z tych samych właściwości liczymy krańce dłuższej podstawy
d1=6√3
d2=2√3
P=1/2 (a+b)*h
P= 1/2 (8+8+8√3)*6
P= 48 + 24√3 [cm²]
Ob = 12+8+4√3+2√3+8+6√3= 28 + 12√3 [cm]

22. wydaje mi sie ze to 1,5 m ale nie jestem pewien
1 1 1
2009-12-06T20:16:43+01:00