Odpowiedzi

2009-12-06T17:33:17+01:00
Jodyna, 2-10% roztwór jodu w alkoholu etylowym, zawierający zwykle nieco jodku potasu (KI).

Jodyna ma działanie bakteriobójcze, służy do odkażania skóry nie uszkodzonej lub niewielkich uszkodzeń naskórka. U ludzi uczulonych na jod może powodować odczyny alergiczne, a zażyta wewnętrznie jest silną trucizną.

Spirytus salicylowy jest to 2% roztwór kwasu salicylowego w alkoholu etylowym i wodzie (2% kwasu salicylowego, 30% wody, 68% etanolu 760g/l). Stosowany do odkażania, chociaż jego wpływ np. na ludzką skórę może być drażniący i zaleca się do dezynfekcji ran stosować raczej roztwory czystego etanolu.
2009-12-06T17:35:17+01:00
1.Zastosowanie:bardzo dobrym rozpuszczalnikiem wielu substancji organicznych i nieorganicznych,odwodniony etanol w mieszaninie z benzyną używany jako paliwo silnikowe,służy jako surowiec do syntezy sztucznego kauczuku,est surowcem do produkcji różnych lekarstw.

2.Jodyna-3% roztwór jodu w etanolu ok. 90° z dodatkiem jodku potasu lub jodku sodu jako środka stabilizującego. Jest to ciemnobrunatna, klarowna ciecz.Służy do dezynfekcji skóry przy obtarciach i niewielkich zranieniach. Może być też używana do uzdatniania wody.

Spirytus salicylowy-jest to 2% roztwór kwasu salicylowego w alkoholu etylowym i wodzie (2% kwasu salicylowego, 30% wody, 68% etanolu 760g/l). Stosowany do odkażania, chociaż jego wpływ np. na ludzką skórę może być drażniący i zaleca się do dezynfekcji ran stosować raczej roztwory czystego etanolu.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T17:36:13+01:00
Etanol
C2H5OH + 3 02 → 2 CO2 + 3 H20
Zastosowanie:
- do wytwarzania artykułów przemysłowych
- w przemyśle kosmetycznym
- do produkcji aromatów do ciast
- w przemyśle farmaceutycznym

Jodyna – 3% roztwór jodu w etanolu ok. (90 % obj.) z dodatkiem jodku potasu lub jodku sodu jako środka stabilizującego. Jest to ciemnobrunatna, klarowna ciecz. Służy do dezynfekcji skóry przy obtarciach i niewielkich zranieniach. Może być też używana do uzdatniania wody.

Spirytus salicylowy jest to roztwór kwasu salicylowego w alkoholu etylowym i wodzie. Stosowany do odkażania, chociaż jego wpływ np. na ludzką skórę może być drażniący i zaleca się do dezynfekcji ran stosować raczej roztwory czystego etanolu.