Odpowiedzi

2009-12-06T17:50:38+01:00
To ze wzorku na sle grwaitacji

F = G * M * m / r^2

przekształcam by obliczyc M
M=F*r^2/GM
podstawiam
M=9,81N*6,37*10 do 6 / 6,67*10 do - 11 *1 kg
wychodzi po obliczeniach
M=5,96*10 do 24 kg.
pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T17:53:42+01:00
Dane:
m = 1kg
F = 9,8N
G = 6,67×10-11 N×m²/kg²
r=6,37×10 6m

Szukane:
M = ?

Wzór:
F = GmM/r²
Fr² = GmM
M = Fr²/Gm [N×m²/N×m²/kg²×kg = kg]

Rozwiązanie:
M ≈ 9,8×40,58×10 12 / 6,67 × 10-11 × 1
M ≈ 6 × 10 24
M ≈ 6 000 000 000 000 000 000 000 000kg

Odpowiedź:
Masa Ziemi wynosi w przybliżeniu 6 kwadrylionów kilogramów.