Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:24:27+01:00
Grzyby i porosty:użyżnianie gleby,pokarm,piekarnictwo,odpowiadaja za dojrzewanie serow ,medycyna-antybiotyki,choroby-grzybica,pleśn na produktach,oraganizmy pionierskie,wskaznikowe,tworzenie sie gleby,przemysl farmaceutyczny,kosmetyczny,produkcja barwnikow
2009-12-06T18:33:51+01:00
GRZYBY - POZYTYWNE - rozkładają materię
organiczną,
przez co
użyźniają glebę
-są pokarmem dla
różnych organizmów,
w tym ludzi
-wykorzystywane w:
piekarnictwie pod
postacią drożdży
-wytwarzaniu nabiału
jako grzyby pleśniowe
-medycynie - antybiotyki -
z pędzlaka produkowana jest
penicylina, dawniej na rany
ludzie kładli kawałki
spleśniałego chleba
NEGATYWNE
- pleśń na artykułach spożywczych
-jako pasożyty dostają się do
organizmów żywicieli -wywołują
choroby, takie jak grzybica,
zatrucia pokarmowe


POROSTY -pojawiają się jako pierwsze
na nowych podłożach -
organizmy pionierskie
-uczestniczą w tworzeniu się gleby
-porosty o plesze krzaczkowatej
są wrażliwe na zanieczyszczenia
(głównie dwutlenku siarki) i
dzięki nim można określić stan
powietrza w danej okolicy
-są pokarmem zwierząt
-są wykorzystywane w laboratoriach,
gdyż produkują barwniki, w tym lamus;
dawniej wykorzystywane do barwienia
tkanin
-przemysł farmaceutyczny
-przemysł kosmetyczny