Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T17:45:25+01:00
. Ogólna charakterystyka bakterii:
- należą do królestwa bakterii
- są to formy jednokomórkowe
- organizmy prokariotyczne

Czynności życiowe bakterii:
- rozmnażanie: najczęściej bezpłciowe, rzadko płciowe
- oddychanie: tlenowe lub beztlenowe
- odżywianie: cudzożywne lub samożywne

2. Świnka, grypa, angina, szkarlatyna, zapalenie oskrzeli, płuc, zatok, ucha, gruźlica, salmonelloza, czerwonka bakteryjna


3. Zanczenie bakterii w przyrodzie:

pozytywne:
- używane są do produkcji serów, kefirów, jogurtów
- rozkładają martwą materię organiczną
- wzbogacają glebę w sole mineralne
- do produkcji kiszonek
- są organizmami pionierskimi
- do produkcji leków
- wzpomagają układ odpornościowy i pokarmowy

negatywne:
- jako pierwsze powstają np. po erupcji wulkanu, pożarze łąki czy lasu
- wytwarzają jad kiełbasiany
- wywołują choroby
- zatrucia pokarmowe
5 4 5
2009-12-06T17:53:46+01:00
Bakterie żyją prawie wszędzie i potrafią szybko się rozmnażać. Są organizmami pionierskimi , czyli zasiedlają środowiska pozbawione życia. Pierwsze pojawiają się na miejscu po wybuchu wulkanu,m po pożarze lasu lub łąki. Pełnią ważna funkcje w oczyszczaniu środowiska,ponieważ rozkładają szczątki na substancje proste.Bakterie takie jak gronkowiec czy salmonella. bywają przyczyną masowych zatruć pokarmowych.
Protisty roślinopodobne są głównymimaterii organicznej, która jest pokarmem wielu zwierząt. Zasiedlaja środowiska nieopanowane przez inne organizmy.