Odpowiedzi

2009-12-06T18:07:29+01:00
Chodzi o ostatnia powloke mysle ze z koonfiguracji elektronowej K ma 3s² i 3p⁶(6) Br ma 4s² i 4p⁶ Mg ma 2s² 2p⁶ S ma 3s² 3p⁶ H ma 1s¹
Oczywiście byly to te jony co podalas
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:18:29+01:00
Potas (K) Ma 4 powłoki ogółem na ostatniej ma 1 elektron którego z chęcią się "pozbywa" a więc z 4 powłok zostają mu 3 z czego na ostatniej po oddaniu elektronu ma 8 elektronów czyli uzyskał oktet tzn stan stabilny do którego każdy pierwiastek przy tworzeniu wiązań dąży.( 8 elektronów na ostatniej powłoce)

Brom (Br) Ma 4 powłoki jednak na ostatniej elektronów walencyjnych ma 7 więc bardzo chętnie przyjmuje elektrony aby uzyskać oktet a więc jako jon ma 8 elektronów na ostatniej powłoce. ( 8 elektronów na ostatniej powłoce)

Magnez (Mg) Ma 3 powłoki elektronowe z czego na ostatniej ma 2 elektrony walencyjne których łatwo się pozbywa dzięki czemu uzyskuje oktet i ma 8 elektronów na ostatniej powłoce. ( 8 elektronów na ostatniej powłoce)

Siarka (S) Ma 3 powłoki na ostatniej 6 elektronów dzięki temu aby utworzyć oktet zabiera 2 elektrony od innego atomu z którym tworzy wiązanie oznacza to ze na ostatniej ma 8 elektronów walencyjnych. ( 8 elektronów na ostatniej powłoce)

Wodór (H) ma jedną powłokę i jeden elektron w większości przypadków traci ten jeden elektron przez co staje się pojedynczym protonem a więc nie posiada ani jednego elektronu, w drugim przypadku przyjmuje elektron od innego pierwiastka a to znaczy że tworzy dublet elektronowy a więc na ostatniej powłoce ma 2 elektrony. ( w pierwszym przypadku brak elektronów , w drugim 2 elektrony na ostatniej powłoce)
2 5 2