Odpowiedzi

2009-12-06T18:18:09+01:00
10 % to 0,1
0,1 * 80 = 8

200% - 2
2 *12 - 24

i tyle :)
2009-12-06T18:18:01+01:00
10%*80=10/100*80=8
200%*12=200/1000*12=2,4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:22:02+01:00
A) 10 % z 80
Jak masz tego typu zadanie to zawsze robsz je tak samo:
10% z 80= 10% * 80
10%=¹°/₁₀₀
Zawsze robisz tak: te liczbę, procent (10%) przez 100. Jeżeli masz procent 3 liczbowy (110%) to dzielisz przez 1000. Bo jest o więcej 1 liczbę więc o jedno zero więcej.

¹°/₁₀₀ * 80= Skracasz sobie zera ¹/₁₀ * 80=
Liczbe na górz mnożysz przez liczbę *. I dzielisz ją przez tą dolną. ⁹°/¹°=80:10 jest 8, więc =8

Tak samo w drugim przykładnie.
200% z 12=200%*12=²°°/₁₀₀₀*12=²/₁₀*12=¹²/₁₀=1,2
1 1 1