Odpowiedzi

2009-12-06T18:24:39+01:00
To można na proporcji

Waga[kg] ilość wody[%]
przed osuszeniem 0,5 85
po osuszeniu x 80

x=(0,5×80)÷85≈ 0,47 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:24:43+01:00
100% = 5
85% = x

100x=85*5
100x=425 /:100
x = 4,25 - waga wody w jabłku

80% * 5=0,8*5kg=4kg - waga wody w podsuszonym jabłku

2,55kg - 2,4kg = 0,15kg
5kg - 0,15 kg=4,85kg

Odp: Podsuszone jabłko waży 4,85kg
2009-12-06T18:25:51+01:00
Proste! na proporcjach i gotowe!

o,5 kg - 85%
x kg - 80%

............0,5 x 80 40
x= -------------- = ---- = 0,470588235294 = 0,47
..............85 85

odp. po odsuszeniu waza o,47 kg