Odpowiedzi

2009-12-06T18:29:16+01:00
Ewangelia (Mk 1, 1-8)

o osobie św. Jana Chrzciciela
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:45:16+01:00
Ewangelia (Mk 1, 1-8): Bogiem, który przychodzi z mocą - jest Jezus. O Jego pierwszym przyjściu mówi Ewangelia. Tym, który przygotowuje dla Niego drogę do wszystkich serc ludzkich, jest św. Jan Chrzciciel. Nawołuje on nas do tego, abyśmy się nawracali i wyznawali grzechy. Chrystus ochrzcił nas nie wodą, ale Duchem Świętym. Sam chrzest nic mi nie pomoże, jeśli świadomie nie opowiem się za Bogiem i nie wypełnię przyrzeczeń chrzcielnych.
2009-12-07T00:01:24+01:00
Odczytywana jest Ewangelia (Mk 1, 1-8)

1 Początek ewangelii Jezusa Chrystusa, Syna Bożego. 2 Zgodnie z tym, co jest napisane u proroka Izajasza: "Oto wysyłam swojego anioła przed Tobą, aby przygotował Twoją drogę. 3 Oto głos wołającego na pustkowiu: "Przygotujcie drogę Pana! Wyrównajcie Jego ścieżki!"", 4 wystąpił Jan Chrzciciel na pustkowiu i głosił chrzest nawrócenia dla odpuszczenia grzechów. 5 Szedł do niego cały judejski kraj i wszyscy mieszkańcy Jerozolimy. Wyznając swoje grzechy, przyjmowali od niego chrzest w rzece Jordanie. 6 Jan miał odzienie z wielbłądziej sierści, a na swoich biodrach skórzany pas. Szarańczą się żywił i polnym miodem. 7 Jak herold wołał: "Idzie za mną mocniejszy ode mnie! Nie jestem godny, aby się schylić i rozwiązać rzemień Jego sandałów. 8 Ja ochrzciłem was wodą, On was ochrzci w Duchu Świętym".