Na to pytanie bym prosiła żebym odpowiedzieć
Co łączy igrzyska starożytne i współczesne?
Igrzyska w starożytnej Grecji to nie jest pytanie

Jakie są dyscypliny sportowe igrzyska w starożytnej Grecji?
Uczestnicy igrzyska w starożytnej Grecji ?
Publiczność igrzyska w starożytnej Grecji ?
Nagrody igrzyska w starożytnej Grecji ?
Igrzyska współczesne to nie jest pytanie

Dyscypliny sportowe igrzyska współczesne ?
Uczestnicy igrzyska współczesne ?
Publiczność igrzyska współczesne ?
Nagrody igrzyska współczesne ?
Dziękujeee :)

2

Odpowiedzi

2009-12-06T18:47:59+01:00
W starożytnych igrzyskach olimpijskich najważniejszą dyscypliną był pięciobój :
- rzut dyskiem,
-rzut oszczepem
-bieg na 200 metrów,
-skok w dal,
oraz zapasy.
W igrzyskach mogli startować wyłącznie mężczyźni pochodzący z Grecji.
Na widowni zasiadali mężczyźni oraz rzadko niezamężne kobiety.
Zwycięzcom ( a wyróżniano tylko pierwsze miejsce ) wręczano wieniec z gałązek oliwnych pochodzących z świętego gaju zeusa. Budowano im pomniki, pisano poematy itp.

Obecne dyscypliny olimpijskie:
Badminton
Baseball
Boks
Gimnastyka
Hokej na trawie
Jeździectwo
Judo
Kajakarstwo
Kolarstwo
Koszykówka
Lekkoatletyka
Łucznictwo
Pięciobój nowoczesny
Piłka nożna
Piłka ręczna
Podnoszenie ciężarów
Siatkówka
Softball
Sporty Wodne
Strzelectwo
Szermierka
Taekwondo
Tenis
Tenis Stołowy
Triatlon
Wioślarstwo
Zapasy
Żeglarstwo

We współczesnych igrzyskach olimpijskich udział brać mogą zarówno kobiety jak i mężczyźni.

Jako publiczność może zasiąść każdy który zdobędzie bilet.

Zwycięzcy we współczesnych olimpiadach otrzymują medale, nagrody pieniężne oraz sławę :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T21:02:46+01:00
Dyscypliny sportowe na igrzyskach w Grecji:
-pięciobój:bieg krótki, skok w dal, rzut oszczepem i dyskiem, zapasy.
Przebieg igrzysk:
I dzień:składanie ofiar i przysiegali uczciwość w walce przed ołtarzem Zeusa
II konkurencje dla chłopców
III IV dzień: zawody najważniejsze:pięciobuj : bieg krótki, skok w dal, rzut oszczepem i dyskiem, zapasy.
V dzień:nagradzanie zwycięzców wieńcami z gałązek drzewa oliwnego

Na publiczności mogli zasiąść tylko męźczyźni, kobiety nie miały wstępu.
1 5 1