Dany jest trapez równoramienny o dłuzszej podstawie równej 7 cm , wysokosci o 4 cm krótszej od tej podstawy i polu równym 12cm 2 . Oblicz dłudośc krótszej podstawy trapezu. Narysuj ten trapez oraz dowolny trójkąt o takim samym polu .


I podajcie wymiary tego trójkąta nie musicie rysować . ! dam najjjjjj

2

Odpowiedzi

2009-12-06T19:14:32+01:00
H=7cm-4cm=3cm
b=1
P=(a+b) × h ÷2 = (7+x) × 3 ÷2 = 12cm²

trójkąt (np. prostokątny) wymiary:
a=8cm
b=3cm

P=a×b÷2
P=8×3÷2=12cm²
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T19:17:47+01:00
Dane: a= 7 cm
h= 7cm -4cm = 3 cm
P=12 cm²
Szukane: b=?
Wzór na P- P= [(a+b) *h] /2

[(7+b) *3] /2 = 12 /*2
(7+b) *3 = 24
21+ 3b = 24
3b= 3 /3
b=1

Trójkąt
P= ah/2
12= ah/2 /*2
ah=24

np. a=12
h=2

(możesz narysować trójkąt prostokątny i wtedy h jest jednym z boków, będzie Ci łatwiej :))
1 5 1