Odpowiedzi

2009-12-06T18:44:29+01:00
Nie wiem czy dobrze to zrobie ale zdaje mi sie ze co 10 m w gorach temp spada o 0,6

1300m razy 0,6 =78

wydaje mi sie ze`temp wynosi 0,2 stopnia
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:44:39+01:00
Jak wiemy z geografii temperatura spada o ok 0,6 Stopnia C na każde 100 metrów wzwyż.
Taka jest różnica wysokości pomiędzy tymi miejscami

1500 m - 200m = 1300 m

WIęc trzeba teraz policzyć ile razy spadnie o to 0,6 stopnia.

1300m : 100m = 13 - trzynasicie razy pokonując kolejne 100 metrów będzie spadać o 0,6 stopnia

Teraz licze ile w sumie spadnie ta temperatura:

13 * 0,6 stopnia = 7,8 stopnia.

Teraz porównuje ją do tepmparatury " początkowej" z 200m i jest to:

8 stopni - 7,8 stopnia = 0,2 stopnia

Taka temperatura bedzie na szczycie
3 3 3
2009-12-06T19:09:28+01:00
1500 m - 200 m = 1300 m

1300m : 100m = 13


13 * 0,6 stopnia=7,8 stopnia

8 - 7,8= 0,2

Psdr. ;)
2 5 2