Odpowiedzi

2009-12-06T18:53:30+01:00
A + b = 13
10 b + a = 10a + b - 27
a = 8 b = 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T18:54:03+01:00

Ta liczba ma postać xy
x+y=13
10y+x=10x+y-27

y=13-x
9y-9x+27=0

117-9x-9x+27=0
144=18x
x=8

y=13-x=13-8=5

zatem jest to 85
2009-12-06T19:10:59+01:00
D-cyfra dziesiątek
j-cyfra jedności


Mamy układ równań:
d+j = 13
10j +d = 10d + j - 27

d+j = 13
10j +d = 10d + j - 27

d+j = 13
10j-j=10d-27-d

d+j = 13
9j=9d-27 /:9

d+j = 13
j=d-3

d+d-3 = 13
j=d-3

2d=13+3 = 16
j=d-3

d=16/2 = 8
j = 8-3 = d

cyfra szukana to 85
po przestawieniu 58
58+27 = 85